Judo

Patrick Minnoy is al dertig jaar judo leraar en traint vooral kinderen (vanaf 6 jaar). Patrick is maar liefst 6de dan. Zijn reguliere trainingen vinden plaats bij de Budo Club in Sint Agatha Berchem.

Hoewel judoka’s een speciaal pak dragen (‘Judogi’ genaamd, dat bestaat uit een broek en een jas van stevig dubbel geweven wit katoen) is deze speciale kleding (nog) niet noodzakelijk. Een t-shirt en korte broek volstaat.

Bij judo staat zelfbeheersing centraal, waarbij de geestelijke, lichamelijke en motorische ontwikkeling voorop staat. Het leren omgaan met winst en verlies en respect hebben voor de tegenstander, is een basis om veilig met elkaar te kunnen judoën. Judo zorgt ook voor een goede opbouw van de algehele motoriek. Balans houden en snelheid ontwikkelen vallen hier ook onder.

Judo ontwikkelt discipline, goede manieren, punctualiteit, kracht, uithoudingsvermogen, doorzettingsvermogen, taaiheid en zelfvertrouwen – allemaal belangrijke karaktereigenschappen voor kinderen! Voortaan wordt de gymzaal van de Julianaschool op vrijdagmiddagen omgetoverd in een echte ‘dojo’. Hadjime!

Voor meer informatie neemt u contact op met Patrick via: judo@budo-club-berchem.be

Waar? Gymzaal
Wanneer? Vrijdag