Toelating en aanmelding

Op het administratieformulier dat alle ouders in augustus krijgen toegezonden, kunnen de (evt.) jongere broertjes en zusjes worden aangemeld voor het volgende schooljaar. De kinderen die voor 1 september de leeftijd van 2 ½ jaar hebben bereikt, komen in aanmerking voor inschrijving op 1 september van dat jaar. De kinderen die in de loop van het schooljaar 2 ½ jaar worden, kunnen ook worden ingeschreven. De ouders ontvangen van de directeur in november een uitnodiging voor definitieve inschrijving.

Nieuwe ouders die belangstelling hebben voor de school, kunnen gedurende het eerste semester een rondleiding door de school krijgen (op aanvraag) en informatie over het onderwijs op de Julianaschool. De exacte datum komt te staan op de website.

De inschrijvingsprocedure is voorgeschreven door het Lokaal Overleg Platform Brussel. Meer informatie is te vinden  op www.inschrijveninbrussel.be.

Aan de inschrijving op de Julianaschool is de voorwaarde verbonden dat de ouders akkoord gaan met de inhoud van de schoolgids en het schoolreglement. Verder dient de leerling natuurlijk de wettelijke toelatingsleeftijd te hebben bereikt. Er is een evenwichtige spreiding over de groepen. Indien kinderen langer over hun schoolloopbaan doen, kan dat voor de groepsgrootte consequenties hebben (evt. ook door het principe dat broertjes en zusjes voorrang hebben). Bij inschrijving van nieuwe leerlingen kan er contact opgenomen worden met de vorige school.