Let’s Live Together!

Er gebeurt veel in ons lichaam; we bewegen, we voelen, we denken, we communiceren… en dit gebeurt allemaal dankzij een verbazingwekkend orgaan, onze hersenen, en een prachtig zenuwstelsel.

Een belangrijke sleutel die al deze dingen beïnvloedt is de adem… De adem is een belangrijke bron van energie voor ons lichaam, een magische transformator, en verbazingwekkend genoeg, beïnvloedt ons vermogen om de adem te gebruiken hoe al deze activiteiten gebeuren, in ons, voor ons.

En het gebruik van de adem is een gewoonte, een gewoonte die we op jonge leeftijd aanleren en die ons ons hele leven vergezelt. Onze ‘Let’s Live Together!’ lessen in de Julianaschool zijn ontworpen om deze gewoonte in onze kinderen te installeren, in de allereerste fase van hun leven.

Ze leren dit via spelletjes en activiteiten die hun fysieke vaardigheden ondersteunen (dans, somatische spelletjes, yoga, fysieke activiteiten), emotionele groei (vermogen om emoties, waaronder stress en angst, te herkennen, te uitdrukken en te beheersen, empathie voelen voor anderen), cognitieve ontwikkeling (bewustzijn, begrip, redeneren, vragen stellen, focussen, door gebruik te maken van mentale prikkels, vijf zintuigen, meditatie, muziek, etc) en sociale groei (gelukkig deel uitmaken van de samenleving en er op een gezonde manier aan bijdragen).

Adem is leven, en hoe we ademen, bepaalt hoe we ons leven leiden.

We verwelkomen onze kinderen dus om deze ervaring samen te beleven; Let’s Breathe Together: Let’s Live Together!”

Wilt u meer weten over deze activiteit of heeft u een vraag, stuur dan een mail naar Deniz, via: info@eu-sb.eu

Waar? Klas stap 8
Wanneer? Woensdag