(Be)Spaarmaand op de Julianaschool

Volle bak inmiddels !

Het gaat goed met het inzamelen van batterijen, plastic doppen en kurken op de Prinses Julianaschool. Alleen al in groep 8 zijn er meer dan 1800 doppen ingeleverd in een week tijd. Het is een grandioos succes. De actie komt ten goede aan de opleiding van geleidehonden voor blinden.

De inzamelingsactie is opgezet door de Klimaatraad. In deze raad zitten twee kinderen van elke bovenbouw klas. De Klimaatraad zorgt voor een goed milieu op de Julianaschool en neemt initiatieven om kinderen bewust te maken van zaken zoals het milieu, klimaat, afval, en dergelijke.
Bij het bereiken van bijvoorbeeld 200 plastic doppen of kurken dan wel batterijen, mag de betreffende groep grabbelen om een prijs te winnen. Voorbeelden van prijsjes zijn een kwartier extra buiten spelen, chocolademelk of high tea. De leerkrachten mogen samen met de kinderen bepalen wanneer de prijs wordt geïnd.
De grabbel-actie loopt tot eind deze maand, maar de inzamelingsactie blijft bestaan, zodat de kinderen op school altijd doppen, kurken of batterijen kunnen inleveren voor het goede doel.
De ingezamelde producten worden eerst geteld in de klas voordat ze in de containers gaan die binnen bij de ingang van de school staan.
De Klimaatraad hoopt op voortdurende steun voor deze prachtige actie die niet allen ten goede komt aan het milieu, maar ook het initiatief steunt om blinde mensen te helpen aan begeleiding!

Tekst en foto’s Pé & Ian Verhoeven (c) Julianaschool