De Sint op de Julianaschool (deel 2)

Er werd weer zachtjes tegen het raam geklopt (t’is een vreemdeling zeker?) want traditiegetrouw kwam Sint dit jaar weer op bezoek op de Prinses Julianaschool. Het leek wel of oude tijden herleefden, want zelfs Hoofdpiet Siwert was er weer bij!

Naast de Hoofdpiet werd de Sint vergezeld door nog wat meer Pieten die de zaak weer flink op stelten zetten. Er werd natuurlijk ook ruimhartig gestrooid met wat lekkers in een of andere hoek.

Sint had voor alle klassen een verrassing en voor de kinderen een lief woordje. Er werden gelukkig weer geen stoute kinderen meegenomen (dat schijnt niet meer te mogen).

De Goedheiligman had er, zoals elk jaar, weer veel zin in en bleef de hele ochtend op school. Hij had gelukkig geen andere verplichtingen meer (wat ook verwacht mag worden met zo’n leeftijd).

De oudercommissie had de entree prachtig versierd en de troon voor de Sint stond weer prominent klaar.

Namens de hele school wederom veel dank aan iedereen die heeft meegeholpen om er weer een prachtige ochtend van te maken: de oudercommissie, de leerkrachten voor hun begeleiding, de leerlingen voor hun enthousiasme en surprises, en natuurlijk Sint plus Hoofdpiet en gevolg. Dag Sinterklaasje, tot volgend jaar!

tekst en foto’s Pé Verhoeven (c) Julianaschool