De Sint op de Julianaschool

(foto’s: Pé Verhoeven (C) Julianaschool)

De Sint was dit jaar weer op de Prinses Julianaschool. Gezeten op zijn prachtige witte schimmel Ozosnel maakte hij maandag 6 december in alle vroegte zijn opwachting.

Hij werd vergezeld door een drietal Pieten waarvan met name de ‘Brusselpiet’ de zaak flink op stelten zette! Gelukkig hield de Hoofdpiet hem redelijk onder controle, maar kon niet vermijden dat hij maar pepernoten bleef strooien waar halve klassen zich opwierpen… Hij verborg zichzelf ook in een doos en viel zelfs in slaap onder de tafel. Die Piet toch. Sint had voor alle klassen een verrassing en voor veel kinderen een lief woordje. Er werden gelukkig geen stoute kinderen meegenomen. Sinterklaas had ook even tijd om de mooie surprises te bewonderen in de bovenbouw. De Goedheiligman had er weer veel zin en en is de hele ochtend op school gebleven. Activiteitencommissie ouders Linda en Xandra hadden gezorgd voor de organisatie en mede door de gulle gaven kon er flink worden gestrooid met heel wat lekkers in een of andere hoek. Wederom een zeer geslaagde ochtend waarmee het Julianaschoolgevoel weer werd versterkt! Veel dank aan de activiteitencommissie, de leerkrachten voor hun begeleiding, de leerlingen voor hun enthousiasme en mooie surprises, aan paardenverzorgster Gauve van de Kinderboerderij Grootveld (www.kinderboerderij-opwijk.be) en aan Annemiek en Nora voor hun co-organisatie van deze fantastische dag. Dag Sinterklaasje, tot volgende jaar!