Dino botjes en nepmunten op het Julianaschoolplein

Een leuke manier om de ouders bij de activiteiten van de Julianaschool te betrekken, zijn de zogenaamde inloopochtenden. Deze worden één keer in de paar maanden op vrijdagochtenden tussen acht en half negen gehouden.

Afgelopen vrijdag (9 juni) was het weer zo’n dag. Vele ouders namen de moeite om in de ochtend even langs te lopen. Dit keer was het een zeer speciale inloopochtend, want het vond buiten plaats op het schoolplein. De kinderen van stap 8 en groep 4 hadden deze ochtend georganiseerd. Ze hadden een schatkaart gemaakt waar alle werkstukken lagen.
Zo waren er bijvoorbeeld archeologische vondsten te vinden in de zandbak (met oude nepmunten) en konden er dino botjes worden uitgehakt.
Dit alles was onderdeel van het vak geschiedenis en kunstzinnige vorming. Bij het vak geschiedenis werden bijvoorbeeld gebeurtenissen uit de oudheid op de juiste volgorde gezet in de tijdlijn.
De kunstzinnige vorming had als onderwerp de schilder Joan Miró. Zo werden details bestudeerd van zijn schilderijen.
Al deze vakken maken deel uit van het zogenaamde International Primary Curriculum (IPC) dat op de Prinses Julianaschool wordt gebruikt.
De ouders reageerden enthousiast op de tentoongestelde dingen die de leerlingen de afgelopen maanden hadden gemaakt.
Dit was de laatste inloopochtend van dit schooljaar.
Volgend jaar: nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Tekst Ian en Pé Verhoeven; foto’s (c) Julianaschool