Enge trollen en kinderen redden uit een grot: voorlezen in de bieb

Stampende paarden, stinkende trollen (vooral naar stinkscheten) die niet in het daglicht konden kijken, trollenkinderen die lelijke woorden tegen elkaar gebruiken; alles passeerde de revue in een spannend verhaal waarin Diba (of ‘niemand’) Asco moest bevrijden uit een diepe grot…

Toen het mensenkind eenmaal bevrijd werd, leefden de kinderen in de trollengrot wel lang, maar niet zo gelukkig. De andere familie gelukkig wel!

De kinderen konden hun fantasie volop loslaten op het verhaal Het Houtje Paardje (gebaseerd op een Fins volksverhaal). Gelukkig waren ze niet bang geweest. Ze leerden zelfs een toverformule die goed van pas kan komen: “dikke trol, dikke trol, ga maar naar je hol!”

Actrice Katelijne Billet vermaakte de kinderen van stap 8 en groep 4 met dit spannende verhaal in de prachtige bovenzaal van de bibliotheek van Etterbeek.

Het werd een gezellige en lollige uitstap dankzij het initiatief van juf Leen en juf Milou in samenwerking met Yarne van de Etterbeek bieb.

Onderweg door het park was er nog tijd voor een vrolijke groepsfoto!

tekst en foto’s Pé Verhoeven (c) Julianaschool