Basisschool Prinses Juliana

ma, di, do, vr 8.30 – 15.15 uur
wo 8.30 – 12.15 uur

Ik Trek Het Me Aan!

Alles voor het klimaat! De leerlingen van de Prinses Julianaschool stelden het milieu centraal afgelopen vrijdag 10 februari tijdens de “dikke-truiendag”.

Deze dag heet tegenwoordig “Ik trek het me aan” (#iktrekhetmijaan) om het onderwerp wat te verbreden.

Het klimaat is immers zoveel meer dan alleen de verwarming lager zetten en een dikke trui aandoen. Maar de verwarming ging op deze dag wel echt uit (nou ja, in elk geval wat graadjes minder). Gelukkig waren de kinderen goed voorbereid en hadden iets warms aan.
Ze werden vooraf ook opgewarmd op het schoolplein met dansbare liedjes zodat de spieren goed gestrekt werden. Vader Menzo fungeerde als diskjockey. Hij eindigde met het nummer “Links Rechts” van Snollebollekes (die helaas zelf niet van de partij kon zijn, maar ons wel veel succes wenste – dank hiervoor Rob Kemps!).
Overdag kregen de leerlingen warme chocolademelk (inclusief een vegan optie voor diegenen die dat wensten) zodat ze tussendoor ook van binnen werden verwarmd. Natuurlijk hadden de kinderen hun eigen beker meegebracht om het afval te verminderen.
Al met al een zeer geslaagd initiatief van de Klimaatraad. Complimenten!

foto’s Pé Verhoeven (c) Julianaschool