Kerstviering Prinses Julianaschool

Wat een feest! Het jaar 2022 werd op gepaste wijze afgesloten op de Prinses Julianaschool met een kerstviering van de kinderen en de ouders. Het Juliana gevoel was weer in hoge mate aanwezig.
Terwijl de kinderen konden genieten in hun klassen van een groentewrap, dronken de ouders een glaasje buiten onder het afdak tot de weergoden de school beter gezind waren.
De directeur van de school, meester Oskar, sprak ondertussen in zijn speech zijn dank uit aan iedereen die het afgelopen jaar heeft geholpen de school een geweldige tijd te bezorgen: de leerkrachten uiteraard, maar ook het bestuur, de activiteitencommissie en de andere vrijwillers plus natuurlijk ook de ouders en kinderen. Hij nodigde iedereen uit voor de sing along, want “zingen brengt de mensen samen en dat is wat we nodig hebben dezer dagen”.
Toen het inderdaad droog werd, kwam er een fantastisch optreden van het Juliana Kerstkoor. ‘We want to wish you a Merry X-mas‘, Feliz Navidad, Rudolph the red nosed reindeer; alle klassiekers passeerden de revue onder de muzikale begeleiding van juf Milou (bugel en trompet) en meester Gijs (gitaar). Beide leerkrachten hadden wekenlang geoefend met het kinderkoor en het resultaat mocht er wezen.
Daarna werd het kerstdiner voor de kinderen binnen voortgezet met een pasta/pesto met als dessert een heerlijke crème brûlée. Mede dankzij de leerkrachten die het diner perfect hadden voorbereid, alsmede enkele ‘ouder-obers’ waaronder Maarten en Jeroen, werd de avond voor de kinderen een groot succes.
Voor de ouders overigens ook. De activiteitencommissie had gezorgd voor een hapje en een drankje: heerlijke soep met broodjes en genoeg variatie aan koude en warme dranken om de stemming er goed in te krijgen.
Tot slot ging Margreet, de voorzitter van het bestuur, in op het afgelopen jaar waar zij met zeer veel trots en genoegen op terugkeek. Ze verwees ook naar het recente bezoek van de Nederlandse inspectie waar een positieve uitkomst uit zal komen omdat alle doelen werden gehaald. Tenslotte kondigde zij aan na bijna vier jaar de voorzittershamer aan Siada door te geven.
Het werd kortom een top-avond en iedereen ging met een goed gevoel naar huis!
En zo hoort het. Het was een waardige afsluiting van het jaar dat, mede door het weer in het begin, met recht ‘spetterend’ kon worden genoemd.
Hele fijne feestdagen voor iedereen, geniet van de vakantie, rust goed uit en tot in 2023

Foto’s en tekst Pé Verhoeven (c) Julianaschool