Kinderunie Julianaschool gaat school in Nigeria helpen

De Kinderunie van de Prinses Julianaschool start een langdurig project om een school in Lagos (Nigeria) te helpen.

De school ligt in de ‘Lekki’ wijk in Lagos. Het is een arme wijk met weinig voorzieningen. Lagos is een enorm grote stad met meer dan dertig miljoen inwoners op een gebied net zo groot als de provincie Utrecht. Het is het dichtstbevolkte gebied in Afrika.
De naam van de school is ITEDO COMMUNITY PRIMARY SCHOOL. Deze school heeft gebrek aan alles dus alle hulp is welkom. De kinderen van de Kinderunie gaan nu ideeën bedenken om fondsen in te zamelen. Ze zullen zich flink inzetten zodat de Nigeriaanse school goed geholpen kan worden. Binnenkort komen er ook wat foto’s van de school met de leerlingen uit Lagos zodat er een beter beeld komt van het te ondersteunen project.
De Julianaschool kinderen zijn ook bezig met andere projecten zoals aandacht voor dieren van bijv. zwervers in België in de vorm van een inzamelingsactie van voeding. Net als voorgaande jaren komt er ook weer een actie voor de daklozen en arme mensen via de VZW- Puerto. Binnenkort gaat de Kinderunie bij deze stichting zelf polshoogte nemen.
Een ander idee van de Kinderunie is om op Koningsdag een kraam op te zetten op het schoolplein om geld in te zamelen voor de goede doelen. De eerste prioriteit ligt nu echter bij de lagere school in Lagos waar de steun hard nodig is. Er wordt nog gedacht of er een mogelijkheid moet komen of ouders ook direct kunnen bijdragen aan deze actie. U hoort nog van de Kinderunie!
image0.jpeg
image1.jpeg
Leerlingen van de school ontvingen in 2019 rugzakken via een andere actie (foto: The Guardian Nigeria)
Tekst Pé Verhoeven (c) Julianaschool