Koningsdag 2023 in Brussel

Het was weer feest op de Prinses Julianaschool in Brussel waar Koningsdag deze donderdag 27 april flink werd gevierd.

In de ochtend kwamen veel kinderen in ‘Koningsdag Julianaschoolstijl’ (in Belgische of Nederlandse kleuren) verkleed naar school. De mooiste outfit won zelfs een prijs. Op het einde van de ochtend werden de volksliederen van België en Nederland uit volle borst meegezongen (“Wilhelmus van Nassouwe; Voor vorst, voor vrijheid en voor recht!).

Tussen de middag was er een ‘hardop-leesmarathon’ en een dansmarathon. Met het opgehaalde geld van de dansmarathon wordt het goede doel van de Stichting ‘Wij zijn MIND’ ten behoeve van de mentale gezondheid van jongeren gesteund. De opbrengst van de leesmarathon was voor de bibliotheek van de Julianaschool.

De middag was gereserveerd voor een Vrijmarkt. Het werd een groot succes en de leerlingen hebben zich prima geamuseerd. De marathons werden eveneens druk bezocht.

Dank aan alle betrokken ouders en leerkrachten en natuurlijk aan de enthousiaste leerlingen!

leesmarathonners in actie

Vrijmarkt