Pasen vieren op de Julianaschool

Het Julianagevoel wordt weer flink versterkt door de oudercommissie van de Prinses Julianaschool deze paastijd. Een aantal enthousiaste ouders heeft er namelijk voor gezorgd dat de ingang van de school weer in de juiste sfeer komt.

Met een prachtige en uiterst kunstige decoratie is de school weer klaar voor Pasen. Namens de leerlingen en leerkrachten veel dank voor deze verfraaiing van de entree!

Pasen

In de paasweek wordt Witte Donderdag (het Laatste Avondmaal en voetwassing van Christus), Goede Vrijdag (de Kruisiging van Christus) en de opstanding van Christus (eerste Paasdag) herdacht. Op de Prinses Julianaschool wordt op (Goede) vrijdag (29 maart) begonnen op het plein met het luisteren naar enkele paas- en lenteliederen door het Julianaschoolkoor. Aansluitend kan er in de klas van het paasontbijt worden genoten.

Paaswedstrijd

Na het succes van vorig jaar wordt er opnieuw een wedstrijd aan het paasthema gekoppeld. De kinderen mogen thuis een ei (hardgekookt, van papier maché, etc.) zo mooi mogelijk versieren en deze uiterlijk woensdag 27 maart meenemen naar school. De paaseieren zullen worden tentoongesteld in de hal en er zal door de oudercommissie een top 3 worden gekozen van mooist versierde exemplaren. De eer wacht als winst!

Tekst en foto’s Pé Verhoeven (c) Julianaschool