Sociale acties Julianaschool

Een aantal leerlingen van de Prinses Julianaschool in Brussel heeft onlangs deelgenomen aan een klimaattop in Brussel. Het werd een productieve en leerzame dag op deze eerste Kinderklimaattop van België.

Samen met negentien andere scholen en jeugdgroepen hebben ze gewerkt aan belangrijke boodschappen om mee te geven aan de Belgische minister Khattabi voor de komende internationale klimaatconferentie in Dubai.

Een verslag over deze conferentie is ook te vinden op het Belgische jeugdjournaal Karrewiet: https://www.ketnet.be/themas/karrewiet/natuur/welkom-op-de-allereerste-kinderklimaattop
Ook de Kinderunie van de Julianaschool liet zich niet onbetuigd en bracht op 8 november een bezoek aan VZW Puerto (het Huis van Vrede) in Schaarbeek. De Prinses Julianaschool ondersteunt dit initiatief al vele jaren. De leden van de Kinderunie kregen ter plekke een interessante uitleg over de werking van het Huis van de Vrede.
In december vindt er weer een inzamelingsactie plaats voor (niet bederfelijk) etenswaren en andere producten die dakloze mensen goed kunnen gebruiken.
 Tekst en foto’s (c) Julianaschool