Spectaculaire feestweek Julianaschool

De festiviteiten ter gelegenheid van “100 jaar op de d’Oultremontstraat” zijn deze week gestart op de Prinses Julianaschool.

Maandag kwamen alle leerkrachten verkleed in kleding van elk decennium. Onderweg naar school kregen ze veel bekijks!

Directeur Oskar had in de kelder nog een kostuum uit 1923 gevonden en trapte de week af met een overzicht van de activiteiten in deze jubileumweek.

Zo maken de hogere klassen maquettes van de school door de jaren heen en worden er ook de befaamde ‘aap, noot, Mies’ leesplankjes geknutseld.

Een aantal lagere klassen gaat een dag doorbrengen zonder elektriciteit om te ‘voelen’ hoe het was in de jaren twintig.

Dinsdag speelde een aantal kinderen Oud-Hollandse spelletjes op het schoolplein zoals zaklopen, sjoelbakken en diabolo. Een groot succes!

Aanstaande zaterdagmiddag vanaf 13 uur is er het grote jubileumfeest op school met een theater-optreden van leerlingen waarbij de tijdlijn van de Julianaschoolgeschiedenis wordt nagespeeld. Deze week staat er nog een generale repetitie op het programma en het belooft een fantastische dag te worden. Een aantal klaslokalen is omgetoverd voor de tijdreis met prachtige decors.

‘s Avonds zal er nog een feest voor de ouders zijn bij Autoworld. Er zijn nog kaarten! (https://www.tix4all.nl/e/juliana-jubileumfeest-2023-dansfeest-2758)

Tekst en foto’s Pé Verhoeven (c) Julianaschool