Basisschool Prinses Juliana

ma, di, do, vr 8.30 – 15.15 uur
wo 8.30 – 12.15 uur

Stage in Brussel op de Prinses Julianaschool

Voor David en Gerard is de afgelopen maand een bijzondere ervaring geworden. Ze hebben namelijk stage op de Prinses Julianaschool gelopen.
Beide aspirant docenten komen  van de ITEPS in Meppel, een internationale PABO (de pedagogische academie voor het basisonderwijs) en onderdeel van de NHL Hogeschool Stenden. Ze hebben een maand op de Julianaschool gewerkt in het kader van hun stage in het buitenland.
Naar eigen zeggen hebben ze veel geleerd en genoten. De kinderen van groep 6, 7 en 8 waren eveneens zeer enthousiast over de extra hulp in de klas!
De Julianaschool biedt jaarlijks stages aan voor aankomende studenten. Met deze stages hoopt de school nieuwe aanwas voor de school op peil te houden.
Directeur Oskar Kraut is groot voorstander van deze aanpak. “Het is WIN-WIN”, zegt hij. “Als school wil je toekomstige leerkrachten de kans geven om het vak te leren, en daarnaast hoop je dat je op deze manier nieuwe leerkrachten aantrekt”.
Juf Isabel en juf Arianna (groep 8), juf Christina (groep 6), juf Joanna (groep 4) en meester Maurits (groep 7 en zelf afkomstig van de opleiding in Meppel) hebben de beide stagiaires begeleid tijdens hun vier weken op school en zijn zeer te spreken over hun betrokkenheid. Meester Maurits spreekt namens alle leerkrachten als hij stelt dat beide studenten zeer enthousiast en leergierig waren. “De Julianaschool heeft hen een perfecte inkijk geboden op een Nederlandstalige lagere school in het buitenland”.
Al met al een geslaagd initiatief dat voor herhaling vatbaar is. Andere belangstellenden kunnen zich melden bij de Julianaschool.
Tekst en foto’s Pé Verhoeven (c) Julianaschool